Gott senger Bezéiung mat senge Leit an de Psalmen

381 Psalmen Bezéiung mat Gott Wärend et e puer Psalme sinn, déi sech mat der Geschicht vu Gottes Vollek beschäftegen, beschreiwen déi meescht Psalmen d'Bezéiung vum Mënsch mat Gott. Et kéint een dovun ausgoen datt e Psalm nëmmen iwwer den Autor war an net onbedéngt deenen aneren versprach. Sief et sou, d'Psalme goufen an d'Hymnebuch vum antike Israel geschriwwen fir eis ze invitéieren un enger Bezéiung deelzehuelen wéi an dësen Hymnen beschriwwen. Si weisen datt Gott net nëmmen eng Bezéiung mat de Leit als Ganzes gesicht huet, awer och mat den Eenzelen an hinnen. Jidderee konnt matmaachen.

Klo amplaz ze verstoen

Die Beziehung war jedoch nicht immer so harmonisch, wie wir es gern gehabt hätten. Die häufigste Form eines Psalms war die der Wehklage – fast ein Drittel der Psalmen wandten sich mit irgendeiner Art der Klage an Gott. Die Sänger beschrieben ein Problem und baten Gott, es zu lösen. Der Psalm war oft übertrieben und gefühlsbetont. Psalm 13,2-3 ist ein Beispiel dafür: «Herr, wie lange willst du mich so ganz vergessen?» Wie lange verbirgst du dein Antlitz vor mir? Wie lange soll ich sorgen in meiner Seele und mich ängsten in meinem Herzen täglich? Wie lange soll sich mein Feind über mich erheben?»

D'Melodie ware bekannt als d'Psalmen goufen dacks gesongen. Och déi, déi net perséinlech betraff waren, goufen opgefuerdert matzemaachen an der Lamentatioun. Vläicht fir se drun ze erënneren datt et e puer an de Leit vu Gott waren déi et wierklech schlecht gedoen hunn. Si hunn d'Interventioun vu Gott erwaart, awer woussten net wéini et géif geschéien. Dëst beschreift och eis Relatioun mat Gott haut. Och wa Gott aktiv duerch Jesus Christus intervenéiert huet fir mat eise schlëmmste Feinden ëmzegoen (Sënn an Doud), hien adresséiert net ëmmer eis kierperlech Problemer sou séier wéi mir wëllen. D'Lamentations erënneren eis drun datt d'Schwieregkeete laang kënnen daueren. Also mir halen op Gott kucken an hoffen datt hien de Problem léist.

Et gi souguer Psalmen, déi Gott beschëllegen ze schlofen:
«Wache auf, werde wach, mir Recht zu schaffen und meine Sache zu führen, mein Gott und Herr! Herr, mein Gott, verhilf mir zum Recht nach deiner Gerechtigkeit, dass sie sich nicht über mich freuen. Lass sie nicht sagen in ihrem Herzen: Da, da! Das wollten wir. Lass sie nicht sagen: Wir haben ihn verschlungen (Psalm 35,23: 25).

D'Sänger hu sech net wierklech virgestallt datt Gott hannert der Bank ageschlof ass. D'Wierder sinn net geduecht fir eng sachlech Representatioun vun der Realitéit ze sinn. Si beschreiwen éischter de perséinlechen emotionalen Zoustand - an dësem Fall ass et de Frust. D'national Hymnbook huet d'Leit invitéiert dëst Lidd ze léieren fir d'Tiefe vun hire Gefiller auszedrécken. Och wann se dee Moment net mat de Feinden an der Psalm beschriwwe sinn, kéint den Dag kommen wann et geschitt ass. Duerfir gëtt Gott an dësem Lidd Gott gefrot fir Räich ze maachen: "Si solle sech schummen a schummen, all déi sech iwwer mäi Ongléck freeën; si solle sech a Schimmt a Schimmt undoen, déi sech géint mech bretzen (V. 26) ".

An e puer Fäll sinn d'Wierder "méi wäit wéi déi gewéinlech" - wäit iwwer dat wat mir an der Kierch héieren hätten: "Loosst Är Aen däischter wuessen, sou datt se net gesinn, an Är Hëfte wackelen ëmmer weider. Läscht se aus dem Buch vum Liewen, datt se net vun de Gerechte geschriwwe sinn » (Psalm 69,24.29). Glécklech fir deen, deen Är jonk Kanner hëlt a se op de Fiels stécht! (Psalm 137,9)

Huet d'Sänger et wuertwiertlech esou gemengt? Vläicht hunn e puer dat gemaach. Awer et gëtt eng méi verständlech Erklärung: Mir sollten déi extrem Sprooch als Hyperbole verstoen - als emotional Iwerdreiwungen duerch déi de Psalmist ... géing Gott wëssen, wéi staark seng Gefiller an enger bestëmmter Situatioun sinn » (William Klein, Craig Blomberg a Robert Hubbard, Aféierung an d'biblesch Interpretatioun, S. 285).

D'Psalmen si voller emotionaler Sprooch. Dëst sollt eis encouragéieren eis déifste Gefiller an eiser Bezéiung mat Gott auszedrécken a Problemer a seng Hänn ze stellen.

Psalmen vu Merci

Einige Klagelieder enden mit dem Versprechen von Lob und Dank: «Ich danke dem Herrn um seiner Gerechtigkeit willen und will loben den Namen des Herrn, des Allerhöchsten» (Psalm 7,18).

Et ka schéngen wéi de Schrëftsteller Gott en Handel ubitt: wann Dir mir hëlleft, wäert ech Iech luewen. Tatsächlech lueft d'Persoun scho Gott. Hëllef froen ass déi implizit Zulassung datt Gott d'Ufro kann zougestoen. D'Leit waarden schonn op hien an Zäite vu Bedierfnes anzegräifen an hoffen, datt se erëm fir d'Kierchendéngschter an de kommende festlechen Deeg sammele kënnen, fir Lidder vu Merci a Luef unzefänken. Si kennen hir Melodien och gutt. Och déi, déi grouss Trauer leiden, ginn opgeruff d'Dankwuert ze léieren a Psalmen ze luewen, well et ginn erëm Zäiten am Liewen, wann dës Lidder och hir Gefiller ausdrécken. Mir sinn opgeruff Gott ze luewen och wann et eis perséinlech deet, well aner Membere vun eiser Gemeng däerfen Zäiten vu Freed erliewen. Eis Bezéiung mat Gott ass net nëmmen iwwer eis als Eenzelpersoun - et geet ëm d'Membere vu Gottes Leit ze sinn. Wann eng Persoun glécklech ass, si mir all frou; wann eng Persoun leid, da leiden mir all domat. Psalme vu Leed a Psalme vu Freed si gläich wichteg fir eis. Och wa mir vill Segen hunn, beschwéiere mir eis datt vill Chrëschten wéinst hirem Glawen verfollegt ginn. A si sange och Psalme vu Freed, zouversiichtlech datt si besser Deeg an der Zukunft gesinn.

Psalm 18 ist ein Beispiel einer Danksagung für Gottes Rettung aus einer Notsituation. Der erste Vers des Psalms erklärt, dass David die Worte dieses Psalms sang «als ihn der Herr errettet hatte aus der Hand aller seiner Feinde»: Ich rufe an den Herrn, den Hochgelobten, so werde ich vor meinen Feinden errettet. Es umfingen mich des Todes Bande, und die Fluten des Verderbens erschreckten mich. Des Totenreichs Bande umfingen mich, und des Todes Stricke überwältigten mich. Als mir angst war, rief ich den Herrn an ... Die Erde bebte und wankte, und die Grundfesten der Berge bewegten sich und bebten ... Rauch stieg auf von seiner Nase und verzehrend Feuer aus seinem Munde; Flammen sprühten von ihm aus (Psalm 18,4: 9).

Elo benotzt den David eng iwwerdriwwe Wiel vu Wierder fir eppes ze betounen. Wann ëmmer mir aus engem Noutfall gerett goufen - egal ob et duerch Andrénger, Noperen, Déieren oder enger Dréchent verursaacht gouf - mir soen a Merci Gott fir all Hëllef déi Hien eis gëtt.

Lofthymnen

Der kürzeste Psalm veranschaulicht das Grundkonzept einer Hymne: der Aufruf zum Lob gefolgt von einer Begründung: Lobet den Herrn, alle Heiden! Preiset ihn, alle Völker! Denn seine Gnade und Wahrheit waltet über uns in Ewigkeit. Halleluja! (Psalm 117,1: 2)

D'Leit vu Gott ginn opgefuerdert dës Gefiller anzehuelen als Deel vun hirer Bezéiung zu Gott: si si Gefiller vun Awe, Bewonnerung a Sécherheet. Sinn dës Gefiller vu Sécherheet ëmmer bei de Leit vu Gott präsent? Nee, d'Lamentations erënneren eis drun datt mir vernoléissegt sinn. Wat erstaunlech um Buch vun de Psalmen ass, ass datt all déi verschidden Aarte vu Psalmen matenee vermëscht goufen. Luef, Merci a Plainte sinn ënnerenee verbonnen; dëst reflektéiert de Fakt datt d'Leit vu Gott all dës Saachen erliewen a Gott ass bei eis iwwerall wou mir ginn.

Einige Psalmen handeln von den Königen von Juda und wurden wahrscheinlich jedes Jahr bei den öffentlichen Festumzügen gesungen. Einige dieser Psalmen werden heute auf den Messias gedeutet, da alle Psalmen ihre Erfüllung in Jesus finden. Als Mensch durchlebte er – wie wir – Sorgen, Ängste, Gefühle des Verlassen seins, aber auch des Glaubens, des Lobes und der Freude. Wir preisen ihn als unseren König, als den Einen, durch den Gott uns die Erlösung brachte. Die Psalmen beflügeln unsere Vorstellungskraft. Sie stärken uns durch unsere lebendige Beziehung zum Herrn als Mitglieder des Volkes Gottes.

vum Michael Morrison


Gott senger Bezéiung mat senge Leit an de Psalmen